Daha aktif olmanın sağlığımıza fayda sağlayacağını bilsek bile, spor salonları ücretleri ve egzersiz ekipmanları fikri, yoğun yaşamlarımız için zaman bulamama bizi spor yapmaktan alıkoyar .Sizi sayılarla ve istatistiklerle korkutmayacağız ya da ne kadar egzersiz yapacağınızı söylemeyeceğiniz. Bunların hepsini zaten biliyorsunuz ,bunun yerine size evden egzersiz yapmanın yolunu anlatacağız .Evden kendi başınıza veya programınıza uyan başka herhangi bir yerden yapabileceğiniz, en iyisi, ücretsiz ve başkalarının kullanabileceği yolları bulmak için biraz araştırma yaptık.
1.Kardiyo
Kardiyo (veya kardiyovasküler) egzersiz, kalp atış hızınızı arttıran ve vücudun her tarafındaki kan dolaşımını artıran harekettir. İster kalbin durumunu iyileştirmek (bir kas olduğunu unutmayın), kilo verin, zihninizi boşaltın veya genelde sağlığınızı geliştirin, kardiyovasküler egzersiz size yardımcı olacaktır. Yürümek daha aktif olmak için harika bir yoldur ve tam anlamıyla bunu her yere ve istediğiniz herhangi bir şekilde yapabilirsiniz. Bir sonraki adımı atmaya hazırsanız, Kanepeden televizyon izlerken yürüyerek veya günde 30 dk koşarak kardiyo egzersizi yapabilirsiniz. Kardiyonun diğer bir yolu ip atlamak ve dans etmektir. En sevdiğiniz ezgilere yaklaşık 15 dakika boyunca eşlik etmek yalnızca kalbiniz için işe yaramaz, yüzünüzde de bir gülümseme getirecektir.
   2. Güç egzersizleri
Güç ve direnç egzersizleri, kaslarınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir (endişelenmeyin, gerçekten istemiyorsanız Arnold Schwarzenegger’e benzemeyeceksiniz!) Ve hareketliliğinizi geliştir. Genellikle yerinde yapılan hareketler ile yapılırlar ve kardiyo egzersizi gibi nefesinizi tekletmezler, ancak sağlık durumunuzu arttırmak, sağlığınızı  iyileştirmek için vücudu kesinlikle çalıştırırlar . Size direnç katarak sağlığınızı iyileştiririler .
3 . Esneklik
Yaşınız ne olursa olsun, yaralanmayı önlemeye yardımcı olmak ve eklem ağrısını azaltmak için rutininize bir miktar güç ve esneklik egzersizi ekleyin. Bu tür egzersizler dengede yardımcı olur, düşme riskini azaltır ve hareketlilik için kasları güçlendirir. Yoga, Pilates ve Tai Chi, esneklik egzersizlerine örnektir, ancak bazı basit alıştırmaları bir ders almadan rutininize kolayca dahil edebilirsiniz. Yalnızca 15 dakika yapacağınız esneklik alıştırmaları ile kendinizi rahatlatabilir ve yaralanmaların önüne geçebilirsiniz .