1. Beslenmenize dikkat edin
Yediğiniz gıdalar hafızanız içim çok önemli bir rol oynamaktadır. Taze sebzeler, meyveler ve sağlıklı etler tüketmeli ,beslenmenize dikkat etmelisiniz . Örneğin, köri, kereviz, brokoli, karnabahar ve ceviz beyninizin sağlığını koruyan ve yeni beyin hücrelerinin üretimini uyaran antioksidanlar ve diğer bileşikler içerir.Omega-3’ten omega-6 oranına dengelemek için hayvana dayalı omega-3 yağ alımını artırın ve hasar görmüş omega-6 yağlarının tüketimini azaltın . Hindistan cevizi yağı, beyin fonksiyonu için bir başka sağlıklı yağdır.
2. Egzersiz yapın
Egzersiz, sinir hücrelerinin çoğalmasını, bağlarını güçlenmesini sağlayarak ve zarar görmesini önleyerek beyninizi optimum kapasitede çalışmaya teşvik eder.Egzersiz sırasında sinir hücreleri, nöro tropik faktörler olarak bilinen proteinleri serbest bırakır. Beyin türevi nevrotrofik faktör (BDNF)  sinirsel sağlığı destekleyen ve öğrenme de dahil olmak üzere bilişsel işlevlere doğrudan fayda sağlayan birçok kimyasalın tetiklenmesine neden olur.Egzersiz programınızdan en iyi şekilde yararlanabilmek için, yüksek aralıklı  egzersiz, kuvvet antrenmanı, esneme içeren düzenli ve  kapsamlı bir program yapmaya çalışmalısınız .

3. Beyninize çok görev vermenin önüne geçin
Bilgisayarların paralel işleme yeteneklerini tanımlamak için onlarca yıldır kullanılan çoklu görev, insan için oldukça zordur .Beyninize çok görev vermek  sizi yavaşlatabilir, sizi hatalara eğilimli hale getirir ve aynı zamanda unutkan hale getirir. Araştırmalar, hafızanıza bir parça bilgi aktarmak için yaklaşık sekiz saniyeye ihtiyaç duyduğunuzu gösterir; bu nedenle, telefonda konuşurken araba anahtarını nereye koyduğunuzu hatırlamak kolay değildir .
4. İyi Bir Gece Uykusu Alın
Uykunun anılarınızı geliştirdiği , “pratik yapmanıza” yardımcı olduğu ve zorlu becerilerinizin performansını artırdığı biliniyor.Yalnızca dört ila altı saat uyuduğunuz bir gecenin ardından, ertesi gün açıkça düşünme yeteneğinizin artığı biliniyor .Beyin büyüme süreci veya nevoplastiklik, beyninizin öğrenme ve hafıza da dahil olmak üzere davranışları kontrol etme kapasitesinin altında yatar. Plastisite, nöronlar olaylardan veya bilgiden çevre tarafından teşvik edildiğinde oluşur. Bununla birlikte, uyku ve uyku kayıpları, sinaptik plastisite için önemli olabilecek birkaç gen ve gen ürününün ekspresyonunu değiştirir.