Bir iş görüşmesine giderken insan kaynakları müdürünün neler soracağını bilmek güzel olmaz mıydı ?Maalesef zihinleri okumamamıza rağmen, size en iyi şeyi vereceğiz: en sık rastlanan sorular ve cevaplarından oluşan bir liste.

1. Bana kendinizden biraz bahseder misiniz?

Bu soru basit görünüyor, bu yüzden birçok insan buna hazırlıklı değil ama önemli. İşte yapmanız gereken: Tüm iş hayatınız hakkında bilgi vermeyin . Bunun yerine, özlü ve çekici bir adım atın; işinize tam olarak niçin uygun olduğunuzu onlara gösterin. Mülakatı yapan kişinin bilmesini istediğiniz en iyi 2-3 başarı veya deneyimle başlayın, ardından önceki deneyimlerinizin bu belirli rolü nasıl yönlendirdiğini konuşun.

2. Başvurduğunuz pozisyon hakkında neler biliyorsunuz?
Bir başka görünüşte zararsız görüşme sorusu, bu aslında öne çıkmak ve şirkete olan tutkunuzu göstermek için mükemmel bir fırsattır. Örneğin, bir arkadaşınız veya profesyonel bir kişi aracılığıyla konuyla ilgili bilgi edindiyseniz, referans olarak o kişiden bahsedin, neden bu kadar heyecanlı olduğunuzu paylaşın. Şirketi bir etkinlik veya makale aracılığıyla keşfederseniz, bunu paylaşın. Bu pozisyonu rastgele bir iş kurulu aracılığıyla bulsanız bile, rolü hakkında neyin, özellikle de gözünüze çarpmış olduğunu paylaşın.
3. Şirket hakkında ne biliyorsunuz?
Herhangi bir aday, şirketin “Hakkında” sayfası okuyabilir ve düzeltebilir Görüşmeciler bu soruyu sorduğunda, mutlaka görevi anlayıp anlamadığınızı ölçmeye çalışmıyorlar; bunu önemsediğinizi bilmek istiyorlar. Web sitesinden birkaç anahtar kelime ve cümle kullanarak şirketin hedeflerini anladığını gösteren bir satırla başlayın, ancak bunu kişiselleştirmek için devam edin. “Ben şahsen bu görevin sorumlusuyum çünkü …” ya da “Bu yaklaşıma gerçekten inanıyorum …” ve kişisel bir veya iki örnek paylaş.
4. Neden bu işi istiyorsun?
Yine şirketlerin, iş hakkında tutkulu olanları işe almak istedikleri için, neden bu pozisyonu istediğinize dair büyük bir yanı vermelisiniz . Önce, rolü sizin için en uygun hale getiren birkaç kilit faktörü belirleyin (ör. “Müşteri desteğini seviyorum, çünkü sürekli insan etkileşimi ve memnuniyeti seviyorum ), daha sonra şirketi neden sevdiğinizi paylaşın (örneğin,” Eğitim konusunda hep tutkuluyddum, bence sizler büyük şeyler yapıyorsunuz, bu yüzden bunun bir parçası olmak istiyorum ” “).