Fazla kilolarınızdan kurtulmak için her pazartesi diyete başlıyor ve cuma günü gelmeden kilo vermekten vaz mı geçiyorsunuz ? Belki de kilo vermek için gerekli motivasyonu sağlayamıyorsunuzdur. Bunun için kilo verme deki motivasyonunuzu artırmalı ve kilo vermedeki amacınıza odaklanmalısınız. Kilo vermek için motivasyon artırma yolları şunlardır :

  1. Amaç belirleme

Kilo vermedeki amacınızı belirleyin. Ne için, hangi amaçla kilo vermek istiyorsunuz? Kilo vermede amacınızı belirlemek motivasyon artırma konusunda size oldukça yardımcı olacaktır. Kilo verme amacınızı saptadıktan sonra mutlaka bu amacınızı görebileceğiniz bir yere yazarak kendinize sürekli hatırlatın .Ayrıca ne kadar kiloyu ne kadar sürede vermeniz gerektiğini sayısal olarak ifade ediniz ve bunu da amacınıza ekleyiniz.

  1. Diyet gruplarına katılın

Diyet yapmayı bir grup aktivitesi olarak yaparsanız motivasyonunuzun düşmesi oldukça zordur. Sizinle aynı durumdaki arkadaşlarınız ile kilo vermek eğlenceli bir aktivitedir ve sizi sürekli olarak motive eder. .Diyet yapmayı bir grup aktivitesi haline getirin ve bu şekilde bir motivasyon ağı kurun .

  1. Günlük tutun

Besin ve spor günlüğü tutmak ,motivasyonunuzu yüksek tutmak için yapılabilecek güzel bir alışkanlıktır. Beslenme günlüğünüze her öğün yediklerinizi not etmeli , günlüğünüzden yola çıkarak diyetinizin devamı konusunda çıkarımlar yapmalı ve motivasyonunuzu bu yolla sürekli yüksek tutmalısınız.

  1. Film izleyin

Beslenme ve spor konulu filmler izlemek motivasyonunuzu sürdürmenize yardımcı olabilir. Genel olarak izlediğimiz hikayelere kendimizi kaptırmaya meyilliyizdir ve spor ve beslenme konulu bir film izlemek kilo verme konusunda motivasyonunuz için faydalı olabilir .

5 .Kıyafetlerden yararlanın

Daha önceden giydiğiniz veya giymek için satın alıp içine giremediğiniz kıyafetlerinizi motivasyonunuz için kulanın. Sürekli olarak hayalinizdeki kıyafeti görmek sizi diyet konusunda motive eder ve kilo vermenize yardımcı olur . Size amacınızı hatırlatarak kararlı olmanızı sağlar.

  1. Sosyalleşin

Sosyal ortamlarda sıkça bulunmak sizi diyet konusundaki düşüncelerden uzaklaştırır ve rahatlamanızı sağlar .  Sizi genel olarak hayata karşı motive eder ve diyetinin daha doğal bir yolla geçmesini sağlar.