İnsanlar hayatlarını gerek daha sağlıklı gerekse fazla kilolarından arınmış şekilde yaşamaları büyük bir önem arz etmektedir. Bu amaçla sağlıklarına dikkat etmeleri ve düzenli beslenmeleri gerek kendilerine olan güveni artıracak gerekse daha kaliteli yaşam olanakları sağlayacaktır.

İnsanlar sağlıkları adına ve fazla kilolarından kurtulmak adına yaptıkları bazı uygulamalar olmaktadır. Bu uygulamalar diyet olarak isimlendirilmekte ve insanların sağlıklı bir biçimde umdukları bir bedene ya da yaşam tarzına sahip olmalarını sağlayan önemli bir unsur olmaktadır.

İnsanların daha sağlıklı bir hale gelmesi için uygulanmakta olan diyet menü tarifleri doğru yöntemlerle gerçekleştirilmesi amacını uygun bir şekilde yerine getirmesi için hayati önem taşımaktadır. Birçok insan ne yazık ki kulaktan dolma bazı bilgiler ile diyet programları uygulamakta ve bu durum sonucunda ya daha çok kilo almakta ya da sağlıklarından ödün verebilmektedirler. Bu amaçla uygulanacak olan diyet programlarının kişiye ve kişinin metabolizmasına uygun olması büyük önem taşımaktadır.

Kendiniz İçin Doğru Olan Diyeti Uygulayın

Diyet uygulamalarının amaçlanan işlevleri yerine getirebilmesi adına bir uzmana danışarak yapılması önemli bir unsur olmaktadır. Özellikle bazı insanlar farkında olmadan karşılaştıkları rahatsızlıklar yapılan yanlış diyet uygulamaları ile daha da aşırıya tetiklenebilmektedir. Bu amaçla genel olarak beslenme uzmanlarına başvurularak onların yaptıkları belirli tahliller sonucu vermiş oldukları haftalık diyet menüsü seçeneklerini uygulamak en doğrusu olmaktadır.

Eğer çok sıkı olmayacak şekilde fazla kilolarınızdan arınmak ve sağlıklı bir hayata geçiş yapmak istiyorsanız sizlerde çok aşırı sıkı bir diyet programı uygulamadan sağlıklı bir biçimde bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Bu durumda kendiniz hakkında bazı durumları tespit etmeli ve bu durumlardan yola çıkarak bir programı oturtmanız gerekmektedir.

Kendiniz hakkında cevabını vermeniz gereken durumlara bakacak olursak,

·         İlk olarak hangi yemek türlerini en çok sevdiğinizi belirleyiniz ve bunları elinizden geldiğince diyet akşam yemeği seçenekleri arasına eklemeyiniz.

·         Daha sonra günlük olarak tükettiğiniz su miktarını belirleyiniz. Çay ve kahve gibi sıvı içecekleri bu miktara katmayınız.

·         En çok sevdiğiniz kuruyemiş türlerini belirleyiniz.

·         Günlük kaç bardak çay tükettiğinizi belirleyiniz.

·         Ne kadar sıklıkla abur cubur diye nitelendirilen gıdaları yediğiniz belirleyiniz.

·         Ne sıklıkla sebze yediğinizi belirleyiniz.

Bu sorulara cevap bulduktan sonra zaten kendinizde ne denli sağlıklı beslenip beslenmediğinizi anlayacaksınız. Bu unsurların beslenmedeki yeri ve önemine değinmek sağlıklı bir şekilde kendinizi diyet programına almanız açısından önemli olacaktır.

Neden Sevdiğiniz Yemek Türleri?

İnsanlar sevdikleri yemekleri yerlerken ne kadar porsiyon yediklerine değil kendilerini tatmin etme durumunu göz önünde bulundururlar. Bu nedenle sevdiğini yemekleri yerken kontrollü bir biçimde yemeniz önemli olmaktadır. Özellikle akşam yemeklerinde bu husus yapıldığı takdirde kilo alımı kaçınılmaz olmaktadır. Bu amaçla oluşturacağınız diyet akşam menüleri için bu hususu mutlaka göz ardı etmeyin.

Sıvı Tüketimi

Sıvı tüketimi sağlık ve zayıflamak açısından en önemli unsur olmaktadır. Özellikle su tüketimi kişinin vücut yapısına göre değişim gösterir. Genel olarak ortalama insan 2,5 – 3 litre arası su içmesi uygun olmaktadır. Vücudun yeterli su aldığını idrar renginden anlamak mümkün olmaktadır. Sarı olan idrar yeterli su alınmadığını ve saydam olan yani temiz olan idrar ise yeterli su alındığını simgeler.

İnsanların severek tükettiği çay aslında fazla diyet dostu olmamaktadır. Çünkü çay bağırsaklardaki sıvı oranının azalmasına haliyle kabızlık sorununun olmasına yol açar. Bu amaçla kahvaltı diyet menüsü belirlerken çay miktarına dikkat etmeniz yine büyük bir öneme sahip olmaktadır.

Kahveyi çok tüketmekteyseniz bu durumda yapmanız gereken miktarını azaltmak ve elinizden geldiğince şekersiz ve sütsüz kahve içmeniz olacaktır.

Hazır meyve suları ve gazlı içeceklerin tüketimi kesilmeli ve bunların yerine doğal sıkılmış meyve sularının tüketimi artırılmalıdır.

Abur Cubur

Abur cubur bazı insanların vazgeçilmezi olmaktadır. Ne yazık ki sağlık ve kilo açısından en büyük düşman olmakta ve yenmemesi gereken ürünleri kapsamaktadır. Bu yüzden uygulayacağınız diyet programlarında akşam yemeği yemenin yerine çok sevdiğiniz abur cuburdan cüzi bir miktarda yemeniz mümkün olmaktadır.

Ara Öğünler

Ara öğünlerde genel olarak kuruyemiş türlerini tercih edebilirsiniz. Çünkü kuruyemişler vücudunuzun ihtiyacı olan birçok temel besin maddesince zengin olmakta.

Sebze tüketimi yine ara öğünlerde tercih edilebilir. Özellikle salatalık ya da domatesi istediğiniz kadar bu ara öğünlerde tüketebilirsiniz. Gerek enerjik gerekse sağlıklı bir diyet programı için bu durum gerekli olmaktadır.

Doğru Cinsiyet İçin Doğru Diyet Programı Uygulayın

İnsanların metabolizması cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Özellikle erkeklerin metabolizması kadınların metabolizmasından daha hızlı olmakta ve bu amaçla yazılacak uygulanacak olan diyetler bu duruma göre gerçekleştirilmelidir.

Diyet menüsü erkek için uygulanacağı zaman yine uzman kişi tarafından günlük olarak yakılan metabolizma hesaplanır ve buna göre bir program ortaya konulur.

Yine diyet menüsü kadın için uygulanacağında uzman kişi tarafından aynı işlem uygulanır ve bu işlemlerin sonucuna göre bir program yazılır.