Gün içinde pek çok kez kendimizi oturduğumuz veya uzandığımız yerden kaldırmakta zorlanırız. Kendimizi halsiz ve yorgun hissederiz. Bu yorgunluk geçici yorgunluk veya kronik yorgunluk olabilir. Eğer yorgunluğunuz geçici ise bunun sebebi kısa zamanda fazla enerji harcamanız olabilir.

Uyku düzeni bozukluğu

Sürekli yorgun hissetmemizin nedenlerinden biride uyku düzeni bozukluğudur. Bireyin günlük yeterli uykuyu almadığı durumlarda kendisi halsiz hissetmesi normaldir çünkü uykusuzluk sonucunda vücut dinlenemez ve vücudun uyku sırasında gerçekleştirmesi gereken görevleri tamamlayamamasına neden olur. Uyku düzeni bozukluğu yaşayan kişilerde gün içerisinde algılama, öğrenme ve değerlendirme gibi eylemlerde eksiklik ve yavaşlama gözlemlenir. Uyku düzeni bozukluğu sadece gerektiğinden az uyumak anlamına gelmez aşırı uyku da vücutta yorgunluk hissi yaratabilir. Aşırı uyku uyuyan insanların vücutları bu sürece alıştığında vücutları gereken uykuyu alsalar dahi vücut için yetersiz kalacaktır. Uyuduğunuz ortamdaki oksijen eksikliği gibi durumlarda da yorgunluk hissi ile karşı karşıya kalırsınız böyle durumlarda uyuduğunuz ve gün içinde bulunduğunuz ortamları sık sık havalandırmak iyi bir çözüm yolu olacaktır. Uyku düzeni bozukluğu da depresyon gibi psikolojik rahatsızlıklara sebep olabilir. Uyku düzeni sağlanamadığında ve birey depresyon belirtileri göstermeye başladığında psikolojik destek alınması doğru bir yaklaşım olacaktır.

Düzensiz beslenme ve hareketsizlik

Düzensiz beslenmede sürekli yorgun hissetmemizi sağlayan temel nedenlerden biridir. Günlük gerekli enerji ihtiyacınızı karşılamadığınızda vücudunuz daha fazla enerji harcamayı reddeder. Düzensiz beslenmeniz durumunda kendinizi yorgun ve uykusuz hissedersiniz. Sağlıksız beslenmede bir hayli yorgunluk hissi yaratabilir. Her ne kadar fast food yiyecekler leziz ve fazla enerji deposu olsa da bu yeme alışkanlığı sürekli hale geldiğinde vücudu yavaşlatıp daha yavaş hareket etmemize neden oluyor. Hareketsizlikte bir süre sonra bizlere fazladan kilo olarak dönerken geç saatlerde de egzersiz yapmanın vücuda zararlı olacağını bilmeliyiz. Gün içinde olabildiğince hareket etmeye çalışmak vücudumuz için yeterli olacaktır.

Demir eksikliği

Demir eksikliği vücudun demir mineraline duyduğu ihtiyacın artmasıyla meydana gelir. Demir mineralinin yetersiz olması vücuttaki alyuvar hücrelerinin sayısının azalmasına neden olur böylece alyuvarlar kan yoluyla gerekli oksijeni doku ve organlara taşıyamaz. Gerekli oksijeni alamayan doku organlar işlevlerini yerine getirmemeye başlarlar. Demir eksikliği yaşayan kişilerde yorgunluk, dikkat dağınıklığı ve agresiflik gibi belirtiler gözlenir.