Biz kadınların en büyük kâbusu, fazla kilolar. Birçoğumuzun yakındığı şey ise az yiyor olmamıza rağmen aldığımız kilolar ve uyguladığımız şok diyetlere rağmen bu kiloları veremiyor olmamız.

Ne 5 günde 3 kilo diyetleri, ne de yemeden zayıflama düşüncesi bir işe yarar. Bunların yanında bildiğimiz ama uygulamadığımız en önemli şey dengeli beslenmektir. Sizinle, düzgün bir beslenme biçimi ile kilo vermeye dair küçük bilgiler paylaşacağız. Tabi bunu yaşam biçiminiz haline getirmeniz koşuluyla…

İlk ve En temel kural; Sık ama Az Yiyin!

“Ben, sadece sabah kahvaltı ediyorum ama anlayamadığım bir şekilde de kilo alıyorum.” diyorsanız size yanılgı sebebinizi söyleyelim. Eğer koskoca günü tek öğünle tamamlıyorsanız vücut depolamaya geçiyor ve bu da size kilo olarak geri dönüyor. Tabi bu kadar aç kalma sonucu oturulan sofrada iştahlı tüketiminiz de cabası.

2- 3 saatlik aralar ile 3 ana, 3 ara öğün yaparak ve öğünlerde az tüketerek yiyerek kilo vermeniz mümkün.

Kalori Miktarlarını Hesaplayın

Gün içinde yediğiniz şeylerin kalori miktarlarına bakarak tüketirseniz, o reddedemediğiniz kilo aldırıcı gıdalara karşı daha kararlı durabilirsiniz.

Ne Yiyorsanız Yazın

Küçük bir defter edinip yediğiniz şeyleri not almayı alışkanlık haline getirirseniz daha düzenli bir program sürdürebilirsiniz.

Yavaş Yiyin

Hızlı yemek yediğiniz zaman beyne doyma sinyali ulaşmasına fırsat vermemiş oluyorsunuz. Yemek yemeyi bir keyif haline getirin. Lokmalarınızı uzun süre çiğneyin ve yemeği dinlenerek yiyin. Bir yemekten ötekine geçerken mola verin; doyduğunuzu hissedeceksiniz.

Porsiyonlarınızı Küçültün

Her şeyden yiyebilirsiniz, ama her şeyden dilediğiniz kadar yiyemezsiniz. Küçük porsiyonlarla yemek yemeyi alışkanlık haline getirin.

Hazır Gıdalardan Kaçının

Olabildiğince sebze ve meyve tüketmeye çalışın. Ara öğün olarak belirlediğiniz sürelerde de bisküvi ya da light ürünler kullanmak yerine; meyve, yoğurt, kuru yemiş türü besin değeri olan gıdaları tüketmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Su İçin!

Yemekten önce su için, yemekten sonra su için, gün boyunca su için…

Bol su içmek bir taraftan vücudunuzda biriken toksinleri temizlerken diğer taraftan da verdiği şişkinlik hissiyle daha az yemenize katkı sağlayacaktır.

Bitki Çayı Tüketin

Gün içerisinde şekerli bir çay ya da süt tozu ile yapmış olduğunuz kahve yerine güzel bir bitki çayı tercih edin. Bazı bitki çaylarının metabolizmayı hızlandırıcı etkilerinin yanında, sağlıklı olduklarını da hatırlatmakta fayda var.

İlle de çaydan vazgeçemeyeceğinizi düşünüyorsanız; çayı açık ve şekersiz olarak içmeye gayret gösterin.

Asitli İçeceklerden Uzak Durun

Kola, gazoz, hazır meyve suları tüketmek, içlerindeki şeker oranıyla birlikte kilo aldırır. Tercihinizi taze sıkılmış meyve sularından ya da ayrandan yana yapmanızda fayda var.

Ancak şunu da belirtmek gerekir ki, kilo kontrolünde taze sıkılmış meyve sularının fazla tüketilmesi doğru değildir. Bunun yerine meyveyi yemeniz daha sağlıklıdır

Hareket Edin

Hareketten bahsedeceksek spor salonlarına gönderme yapmanın zamanı da gelmiş demektir. Spor salonlarına vakit ayırmayı zor ve yorucu buluyor olabilirsiniz; ancak spor yapmak çoğu zaman düşünüldüğü gibi yalnızca salon sporlarından ibaret değildir. Yürümek de bir spordur. İşe giderken, yürüyün; eve dönerken otobüsten bir durak önce inin, yürüyün.

Yaptığınız her şey kalori yakmanıza yardımcı olur. Gülerken bile kalori yaktığımızı düşünürsek, hayatımıza katacağımız her hareketin kalori yakmada etkili olacağını söyleyebiliriz.

Tüketin!

Beslenme programınızı oluştururken listenize, haftada 1- 2 defa baklagilleri ve en az bir defa balığı eklemeyi ve ara öğünlere meyve, sebze yerleştirmeyi unutmayın.